HTML

tűzköves

Barbarikumi történetek

Friss topikok

Linkblog

Járna már nekünk!

2012.11.20. 21:10 Tűzköves

habsbur otto.jpg

Nehezen szedtem össze magam, amikor belépett a polgármesteri irodába. Csak ritkán adatik meg az ember életében, hogy nála tegyen  látogatást az egykori trónörökös . Munkatársai „fenségként” tisztelték, de én katonaviselt emberként „megszólítást kértem”. Jellegzetes raccsolása ma is a fülemben cseng: - Hívjon csak nyugodtan doktor úhnak! Röviden beszéltem a város mindennapjairól, mire ő: - Sok jót hallottam újabban Miskolcról! Igaz, hogy ebben az acélvárosban még operafesztivál is van? – Nem olyan nagy, mint a bayreuthi, de mi büszkék vagyunk rá, Fenség! – botlott meg nyelvem, nem állt rá a „doktor úrra”. Aztán mesélt a Páneurópai Unióról, melynek elnöke volt és az Európai Parlamentről, ahol - amint köztudott volt - kőkeményen harcolt a felvételét kérő Magyarország támogatásáért.

Lassan tudatosodott bennem, hogy egy világpolgárral állok szemben. Egy férfival, aki megvívta harcát önmagával  is, aki mindig megértette az idők szavát. Aki, talán a háború alatt Roosevelt elnök környezetében, de döntött arról, hogy befejezi idejétmúlt küzdelmét a trón visszaszerzéséért és az új rendért mozgósítja a benne rejlő képességeket. Aki, ezt oly sikeresen végezte, hogy a magyarság – történelmében talán először – megszeretett egy Habsburgot. Olyannyira, hogy egy párt még köztársasági elnöknek is felkérte. Amit persze udvariasan elhárított. Ahogy egy bölcs embertől elvárható, akiről a széles közvélemény tudta: nagyformátumú politikus.

Az a fajta, aki ma, egyre sorvadó demokráciánkban nagyon hiányzik.

Rágondolva  ezen a napon, az emberben felötlik egy kusza  gondolat: eltékozolt évek és széllelbélelt vezérek  után, járna már nekünk egy ”jó király”!

Dr.Habsburg Ottó ma lenne 100 éves.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuzkoves.blog.hu/api/trackback/id/tr304917184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bonyolító · www.tollkoptato.hu 2012.11.25. 21:16:28

1990-ben találkoztam vele Berlinben. Első repülőutam volt életemben.A kísérő igazgató szólt, hogy a gépen van. Én majdnem elájultam és amikor a poggyászokat vártuk a futószalag mellett összeszedtem minden bátorságomat, hogy megszólítsam. Én sem tudtam mit is mondhatnék. Szerintem teljesen idiótának nézte a hebegő-habogó fiatalembert. Bánatomra osztálytársaim nem is hallottak róla és NDK-s vendéglátóink sem. Nem bírtam felfogni, hogy egy ekkora kaliberű emberről miért egy 17 éves kölyöknek kell mások részére ismertetőt tartania. Mikor elhunyt írtam egy cikket és egy verset is a tiszteletére: napi-elmelkedesek.blogspot.hu/search/label/Habsburg%20Ott%C3%B3
http://miskolcimuzsikusok.wix.com/tollkoptato#!irasaim/vstc4=lira (Ez a régi honlapom. Egy kis türelem kell a flash betöltéshez)

Szúrófény 2012.12.24. 10:35:22

Míg uralkodtak, nem érezték szükségét magyarul tudni!
Az USA bízott valamelyest abban, hogy elszakíthatja Ausztriát Németországtól, ha biztosítják, hogy e válás estén érdekeit tiszteletben fogják tartani. Válasz: szó sem lehet arról, hogy az Osztrák-Magyar- Monarchiát elválasszák szövetségesétől! IV. Károly,(a papa) ennyit intézett nekünk, szeressük őket Viszontválasz: az USA háborús céljai között említést tett" az elnyomott kisebbségi népek felszabadításáról" Ebből csak a hülye nem értette meg, kimondatott a Monarchia halálos ítélete!
süti beállítások módosítása